HELİKOPTER






Tanımlı     İnceleme: Esky Lama V4   






Esky Lama V4 , model helikopterciliğe  başlangıç için en ideal sayılabilecek, indoor (Kapalı mekan) elektrikli  bir helikopterdir. Yurtdışından 150 TL gibi fiyata tedarik  edebileceğiniz gibi yurtiçindede 250 TL civarında bulabilirsiniz.

Özellikleri:
Ana rotor çapı : 340mm
Ağırlığı : 230g
Uzunluğu : 408mm,
Genişliği : 85mm,
Yüksekliği: 180mm
Güç sistemi : 180 motor x 2
Kontrol ünitesi : 4 in 1 controller (W/gyro, mixer, ESC, receiver)
Servo: 8g, 1.3kg.CM , 0.12s/60°
Pil : 7.4V 800mAh Li-polymer

Kutu İçeriği:
1. Lama V4 Helikopter
2. 4 Kanal Verici Kumanda
3. Li-Polymer Pil
4. Pil Şarj Aleti
5. Şarj Adaptörü
6. Akü bağlantı kablosu
7. 4 Adet yedek Pal (Her pakette bulunmayabilir)
8. 8 Adet Kalem Pil (Her pakette bulunmayabilir)
9. Kullanım Kılavuzu (Ing-Tr) (Her pakette bulunmayabilir)
10. Simülator CD'si (Her pakette bulunmayabilir)
11. Simülatör Kablosu (Her pakette bulunmayabilir)




Çalışma prensibi olarak, ilk dikkatinizi  çekecek olan; her biri kendi 180’lik motoruna sahip 13 inçlik iki ana  rotordur. Bu çift rotor sistemi ana rotorun tork etkisini yok ederek  kuyruk rotoru ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Bu sayede helikopter daha  stabil ve yeni başlayanlar için uçurması daha kolay oluyor. Helikopteri  sağa veya sola döndürme içi alt ve üst rotorun hızları değiştirilerek  sağlanıyor. Bu sistem güzel çalışırken rotorlardan birinin hızı  değişeceğinden helikopterin yüksekliği bir miktar değişebilir.  İleri-geri ve sağ-sol hareketler swashplate’i hareket ettiren iki servo  sayesinde gerçekleştiriliyor.




Pil olarak kutudan 7.4V, 800 mah LiPo  çıkmaktadır. Bu pil yaklaşık 10 dakikalık uçuş sağlıyor. Yine kutudan  çıkan şarj aletiyle yaklaşık 1 saatte şarj oluyor. Pil üzerinde balans  imkanı veren soket olması da ayrıca güzel, böylece hücrelerin balansı  bozulmadan şarj etme imkanı oluyor.LiPo pillerin hiçbir zaman tam olarak  bitirilmemesi gerekir. Kullanılmayacağı zamanlarda da pilimizi  doldurarak bekletmeliyiz.
Lipo pili Balancer Charger' a taktığımızda yeşil ışık yanıp söner. Bu  pilin şarj olmakta olduğunu bize gösterir. Ne zaman yeşil yanıp, sönmeyi  keser ve sürekli yanarsa o zaman pilimiz dolmuş demektir.




Esky Balancer Charger kullanımı:
1- Adaptörü prize , Balancer Charger'ı da adaptöre takarız. Balancer  Charger' da kırmızı ışık yanıyorsa sorun yoktur.Eğer kırmızı ışık  yanmıyorsa elektrik bağlantısında/prizde veya adaptörde sorun vardır.
2- Pili/batarya'yı Balancer Charger' a bağladıktan sonra yeşil ışık  sinyal vererek yanmalıdır. Eğer kırmızı ve yeşil ışıklar aynı anda  sinyal verirse o zaman pilde arıza var demektir ve hemen şarjdan pil  çekilmelidir. Aksi halde Balancer Charger'a zarar verebilir.

Kumanda basit 4 kanal FM kumandadır.  Üzerinde mekanik trim, servo reverse tuşları ve arka tarafında trainer  girişi bulunmaktadır. Malesef gaz çubuğu yumuşak kayan şekilde değil  tırtıklı olan şekildedir. (tırtıklı sistem çıkarılabilir)




Uçuşa başlamak için, hiçbir montaj  gerekmedi. Sadece pili şarj edip uçabilirsiniz. Bütün trimleri olduğu  halde bırakarak kumandamı açtım.  Pili taktıktan sonra gyro birkaç  saniye bekledi ve daha sonra hazır hale geldiğini bildiren sabit yeşil  ışığı yandı. Gaz verme işlemini yavaş yapmakta yarar var bu şekilde  dişli sıyırma ihtimalini ortadan kaldırmış olursunuz. Lama’nın kolayca  havalandığını ve stabil bir şekilde uçtuğunu görmek beni memnun etti.  Helikopterin hareketlerini takip edip ona göre trim ayarlaması yaptıktan  sonra gayet düzgün uçmaktadır.






4in1 üzerinde , solda Gain ve sağda Proportional ayarları  vardır. Bunlardan gain, gyro hassasiyetidir. Az olursa heli ani gaz  verdiğiniz durumlarda dönebilir. Çok olduğunda ani gaz verdiğiniz  durumlarda titreme yapabilir. Kuyruk titremesi genelde bu ayar ile  giderilebilir. Propotional ise ana motor devrine göre rudder  pozisyonunun oransal olarak değişimini sağlıyor. Bu ayar ile  helikopterin kontrolsüzce kendi ekseni etrafında dönmesini  engelleyebilirsiniz. Tüm bu ayarlar, helikopter pile bağlı değilken ve  milimetrik hassasiyetle yapılmalıdır.



Lama ileri ve geri uçabilmekte, daireler çizebilmektedir. Küçük alanlara  dahi inebilecek kadar manevra kabiliyeti yüksektir. Sakin havalarda  dışarıda uçurabilirsiniz ancak hafif rüzgarlı havada bile kontrol çok  zorlaşır.  Lama uçurmak bağılılık yaratır ve onu uçurmayı öğrenmek  basittir. Esnek iniş takımları sayesinde düşmelere karşı dayanıklı  olmasında rağmen acemilik safhasında genellikle iniş takımı ve paller  kırılmaktadır. Kutuda gelen siyah paller çok kırılgandır, birkaç düşmede  kırılmaktadırlar. Bu pallerin etraftaki eşyalara ve insanlara zarar  verebileceğini her zaman gözönünde bulundurmakta fayda vardır.

Sonuç:
Genel olarak Esky Lama V4 beni etkiledi. Bu dört kanallı helikopter  piyasadaki 2-3 kanallı oyuncak modellere göre çok üstün olmasın rağmen  fiyatı o derece pahalı değildir.  Ayarları yapılmış bir Lama çok  eğlenceli ve hiç helikopter tecrübesi olmayan birisi için dahi kolay  uçurulabilen bir modeldir. Ayrıca bu modeli geliştirebilme imkanınız  olması dahada keyifli bir model haline gelmesini sağlıyor. Piyasada  kolayca bulunabilen Xtreme ürünlerle ile modeli modifiye edebileceğiniz  gibi fırçasız motorlu bir Lama V4 bile yapabilirsiniz.

Paket görüntüsü:




Lama V4 Outdoor from Zyyys on Vimeo.



NOT:Türkiye'de bu helikopterin fiyatı 300 TL'ye kadar ulaşırken yabancı sitelerde 100$ civarı.Satın alırken yabancı sitelerden free shipping yani bedava kargo özellikli bir helikopter almanız cebiniz açısından daha iyi olur.